Friday, November 13, 2009

Conversation from the heart [2] ..(Bicara hati [2])

"I know you can listen to what I say from my heart.  I know you are also anxious about us, but your only task is to make sure you yourself fight back whatever it is that is making you ill now.  Please have the will to pull through quickly and be stronger than you are before.

When I was ill, you sat by my bed and said prayers for me. You drove away all the negative thoughts haunting my mind when I had high fever...  Now all I am asking you to do is just concentrate on getting well again.  I am asking you to to not be afraid because I am by your side too, as are all your family members and friends in their hearts and minds.  You must think of all the good things that we want for you...

You are not alone, Edi.  I know you can feel this. Please take the strength from our sincere thoughts and use it to make yourself well quickly.  We need you in our lives too..."


(terjemahan)

"Aku tahu kau dapat mendengar apa yang aku bisikan dari hatiku.  Aku tahu kau juga resah tentang kami, tapi tugas kau hanyalah untuk pertahankan diri daripada apa yang membuat kau kurang sihat kini. Tolonglah kuatkan kemahuan kau untuk cepat pulih dan menjadi lebih sihat dari masa dahulu.

Semasa aku sakit, kau sentiasa berdoa di sisi katil ku.  Kau menghalau segala fikiran negatif yang menghantui fikiran ku semasa aku mangalami demam teruk... Kini aku hanya meminta kau cuba tumpukan upaya untuk menjadi sihat semula.  Aku meminta kau agar jangan bimbang kerana aku di sisi mu jua, seperti juga di dalam hati kaum keluarga dan teman yang lain.  Kau hendaklah fikirkan saja pada segala yang baik yang kami inginkan untukmu..

Kau bukan keseorangan, Edi.  Aku tahu kau boleh merasakan ini. Tolonglah ambil ketabahan hati dari ketulusan kami dan gunakannya untuk memulihkan dirimu secepat mungkin.  Kami perlukan kau di dalam kehidupan kami jua.."



No comments: