Thursday, November 12, 2009

Conversation from the heart.. (bicara hati...)

How do we show you that we all want you here with us again..?

It is now after 2:00am.

Yesterday afternoon a friend you know came by to keep me company for a while. I know he is utterly concerned. About you, and about me. I am sure you can feel that. We talked about you and he was also trying to make sure I am coping with this situation.

For once, I realised clearly that there can be people who reach out to offer support in whatever way they can. Not because they want something out of it, but simply because they are trying to really say they care. It doesn't matter what they actually say, but its their intention that is is pure as light of day..

And that, Edi, is what we all want you to see again soon: the light of day that friends can give. We all really want that for you, not for ourselves.

Please hear our hearts and heal yourself quickly. Please be among us once more..

I am trying not to be sad, but it is difficult of course. I am trying to be brave, but it is also sometimes just momentary. If I say I will be strong, then I don't know from where I can get the strength.

The only thing I can be without any doubts, is to be honest with how I feel. And you already know that...

(terjemahan)

Bagaimanakah kita sampaikan bahawa kita maukan kau di sini bersama kita semula..?

Kini jam 2:00pagi.

Petang semalam, seorang kawan kau datang ke rumah untuk menemani aku seketika.  Aku tau dia sangat risau.  Terhadap kau dan juga aku.  Aku yakin kau boleh merasai nya.  Kami berbual pasak kau dan dia cuba juga memastikan yang aku larat menghadapi ini semua.

Akhirnya aku sedari dengan jelas bahawa ada juga orang yang sanggup menghulurkan tangan untuk menyokong dengan apa cara jua yang mereka boleh.  Bukan sebab mereka inginkan sesuatu darinya, tetapi semata-mata kerana mereka ingin menyatakan yang mereka prihatin.  Tidak kiralah apa yang mereka katakan, tetapi niat mereka amat tulus dan ikhlas sebagai sinaran mentari..

Dan itu, wahai Edi, merupakan apa yang kami semua inginkan kau dapat melihat dalam masa terdekat: sinaran mentari di siang hari dari hati kawan-kawan kau.  Kami semua inginkan itu untukmu, bukan untuk diri kami sendiri.

Aku cuba untuk tidak merasa kesedihan, namun itu memang sukar.  Aku cuba tabahkan diri, tetapi ianya kadang seketika sahaja.  Jika aku kata aku akan menjadi kuat, maka aku tidak tahu dari mana akan datang kekuatan itu...

Yang aku boleh lakukan dengan sahihnya, adalah untuk berterus terang dan ikhlas pada perasaan aku.  Dan itu kau telahpun tahu..

No comments: